Χρησιμοποιούμε καθημερινά τα social media, είτε για να μάθουμε λεπτομέρειες για την ζωή των φίλων μας είτε για να μιλήσουμε με αυτούς αλλά και ταυτόχρονα για να μάθουμε και να δούμε νέα προϊόντα και υπηρεσίες.
Μάλιστα, είναι πολλές οι επιχειρήσεις που διαφημίζονται στο Facebook και το Instagram (κατά κύριο λόγο) που προωθούνται με σκοπό να αναζητήσουν νέους πελάτες. Μέσω της έρευνάς μας, έχουμε ανακαλύψει τα λάθη που κάνουν οι περισσότερες ελληνικές επιχειρήσεις στην προσπάθειά τους να προβληθούν στις δημοφιλείς πλατφόρμες.
Γιατί κάνουμε λάθος στην προβολή της επιχείρησής μας
Ο κύριος λόγος που προωθούμε λάθος τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μας είναι γιατί προσπαθούμε να “μιλήσουμε” στο κοινό σαν να πρόκειται για πελάτες ενός φυσικού καταστήματος. Στην περίπτωσή των Social Media όμως έχουμε ουσιαστικές διαφορές. Το κάθε μέσο έχει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, τα οποία προκύπτουν τόσο από τον τρόπο που αυτό το μέσο παρουσιάζει τις δημοσιεύσεις μας, αλλά και όσο από το είδος του κοινού που ασχολείται με το μέσο αυτό.
Τα κυριότερα λάθη που κάνουμε
1. Στο κάθε μέσο μιλάμε με τον ίδιο τρόπο
Το να δημιουργούμε μία δημοσίευση και να την κοινοποιούμε αυτούσια σε όλα τα κοινωνικά δίκτυα, είναι ένα από κυριότερα λάθη. Αυτό συμβαίνει γιατί για παράδειγμα το Facebook μας δίνει την δυνατότητα να γίνουμε αναλυτικοί με περισσότερα πολυμέσα όπως φωτογραφίες, άλμπουμ, βίντεο και έτσι μπορούμε να δημοσιεύσουμε περισσότερα στοιχεία.
Στο Instagram, το κύριο χαρακτηριστικό είναι οι φωτογραφίες και όχι το κείμενο με συνδέσμους. Στο Twitter αντίστοιχα δημοσιεύουμε σύντομα κείμενα και αποφεύγουμε τα μακροσκελή. Με αυτή την λογική θα πρέπει να μιλήσουμε διαφορετικά στο κοινό του κάθε μέσου, αν θέλουμε να διατηρήσουμε την ομοιογένεια που πρέπει να διαθέτει ο επαγγελματικός μας λογαριασμός στο εκάστοτε μέσο.
2. Δεν στοχεύουμε το κοινό μας
Το να αναλύσουμε το κοινό μας και να απευθυνθούμε σε αυτό με το δικό του κώδικα επικοινωνίας, είναι ιδιαιτέρως σημαντικό. Το σύνηθες λάθος που κάνουμε είναι να προσπαθούμε να μιλήσουμε σε όλους με τον ίδιο τρόπο. Για παράδειγμα, αν το προϊόν μας είναι νεανικά αθλητικά παπούτσια, θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε λέξεις και εκφράσεις που έχουν έρεισμα στους νέους. Έτσι, θα μιλήσουμε στην γλώσσα των δυνητικών πελατών μας και θα κάνουμε το προϊόν μας ελκυστικό, κινώντας το ενδιαφέρον τους.
3. Δεν εμπλέκουμε το κοινό στις δημοσιεύσεις
Ένα βασικό λάθος που κάνουμε, είναι συνεχώς να προωθούμε μια προσφορά ή το πόσο καλοί είμαστε σε αυτό που κάνουμε. Πρόσφατες μετρήσεις, έχουν αποδείξει αυτό που οι επαγγελματίες του Social Media Marketing λέμε εδώ και χρόνια. Αν το κοινό μας δει ως απρόσωπο κατάστημα που μας ενδιαφέρει μόνο να πουλήσουμε, τότε οι δημοσιεύσεις μας σιγά σιγά θα φθίνουν ως προς την δημοφιλία τους.
Υπάρχει ο κανόνας 60-30-10 για τον οποίο θα μιλήσουμε αναλυτικά σε μελλοντικό άρθρο μας, ο οποίος σε γενικές γραμμές μας λέει ότι το 60% των δημοσιεύσεών μας θα πρέπει να αναφέρεται σε help tips, δημοσιεύσεις που εγείρουν το ενδιαφέρον και εμπλέκουν το κοινό μας, 30% να είναι περιεχόμενο που αφορά διαμοιρασμό εξωγενών δημοσιεύσεων και ΜΟΝΟ το 10% δημοσιεύσεις με τιμές και προσφορές του προϊόντος μας.
Σίγουρα δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα να το πετύχετε, αλλά με ένα σωστό προγραμματισμό θα δείτε το ενδιαφέρον των χρηστών σας να ανεβαίνει σταδιακά.
4. Δεν αξιοποιούμε τις μετρήσεις
Ακόμα ένα λάθος που κάνουν αρκετές επιχειρήσεις, είναι να μην λαμβάνουν ιδιαίτερα υπόψιν τις μετρήσεις (KPIs) των δεικτών που του δίνουν οι πλατφόρμες. Τώρα θα μου πείτε, “μα δεν είμαστε όλοι αναλυτές ή στατιστικολόγοι”, ναι σίγουρα, όμως οι βασικοί δείκτες μέτρησης μπορούν να φανερώσουν πολλά για το πως θα κινηθείτε στην πορεία.
Για παράδειγμα, τι ώρες διαβάζονται περισσότερο οι δημοσιεύεις μου, σε τι είδους δημοσιεύσεων ανταποκρίνεται περισσότερο το κοινό ή ακόμα και τα δημογραφικά δεδομένα πχ αν οι άνδρες ή οι γυναίκες σε μια πόλη ενδιαφέρονται περισσότερο.
Η καταγραφή και η σωστή ανάγνωση των μετρήσεων είναι ένα από τα κορυφαία “όπλα” στην φαρέτρα των πωλήσεων μας. Μας βοηθούν να αναπροσαρμόζουμε τους στόχους και την στρατηγική μας.
5. Δεν απαντάμε σε μηνύματα ή σχόλια
Τέλος, ένα κοινό λάθος που κάνουν αρκετές επιχειρήσεις στα Social Media είναι ότι αφήνουν πολλά σχόλια ή μηνύματα αναπάντητα.
Το να μην απαντάμε στις διευκρινιστικές ερωτήσεις των ακολούθων μας, είναι σαν να μπαίνει κάποιος στο φυσικό μας κατάστημα και να τον αγνοούμε επιδεικτικά. Είναι άκρως προσβλητικό και σίγουρα αποτρέπει δυνητικούς πελάτες από το να αγοράσουν από την επιχείρησή μας.
Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι απαντάμε σε κάθε σχόλιο με κάθε τρόπο. Οφείλουμε να διατηρούμε τους κανόνες ευγένειας ακόμα και αν κάποιος γράφει ερειστικά για εμάς και να απαντάμε τηρώντας την επαγγελματική δεοντολογία και την σωστή ορθογραφία. Στην περίπτωση που δεν μπορούμε να δώσουμε αναλυτική απάντηση δημόσια ή μέσω μηνύματος, προτρέπουμε τον πελάτη να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω τηλεφώνου κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες ή να μας επισκεφθεί στον φυσικό μας χώρο.
Τα λάθη είναι για να διορθώνονται
Αυτά είναι 5 βασικά λάθη που κάνουμε καθημερινά στους επαγγελματικούς μας λογαριασμούς στα Social Media. Σίγουρα υπάρχουν ακόμα περισσότερες λεπτομέρειες να μάθουμε στην συνέχεια μέσω του Blog της Aimark, ή ακόμα καλύτερα μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας για να συζητήσουμε το ενδεχόμενο μιας συνεργασίας για την διαχείριση των δικών σας επαγγελματικών δικτύων.
Θα χαρούμε πολύ να συζητήσουμε!