Πόσο κοστίζει η κατασκευή μιας ιστοσελίδας; Σίγουρα όχι όσο νομίζετε! Και φυσικά πλέον η ιστοσελίδα αποτελεί προαπαιτούμενο για μια σύγχρονη επιχείρηση που σέβεται την ύπαρξή της.
Ακριβής απάντηση βέβαια στο ερώτημα δεν μπορεί να υπάρξει καθώς είναι εύκολα αντιληπτό πως δεν υπάρχει ενιαίος κατάλογος σε όλους τους κατασκευαστές, όμως προσεγγίζοντας την χρήση της και εξυπηρετώντας τον σκοπό της επιχείρησης, σίγουρα το κόστος είναι αρκετά χαμηλό.
Με βεβαιότητα μπορούμε να πούμε ότι σήμερα σε σχέση με το παρελθόν θα εκπλαγείτε από το πόσο οικονομικά και γρήγορα μπορείτε να ολοκληρώσετε την ιστοσελίδα σας.
Κόστος για όλα τα πορτοφόλια και τις επαγγελματικές ανάγκες
Σε γενικότερο πλαίσιο, υπάρχει μία θολή εικόνα για το πόσο θα κοστίσει σε κάποιον να κατασκευάσει την ιστοσελίδα του, όμως θα προσπαθήσουμε να διευκρινίσουμε τι περιλαμβάνει μια κατασκευή ώστε να το φτάσουμε στο προκείμενο. Το τελικό κόστος και τις ανανεώσιμες υπηρεσίες.
Από τι αποτελείται μια ιστοσελίδα;
Είναι μια ερώτηση που αρκετός κόσμος δεν έχει λάβει απάντηση πριν συναντήσει έναν ειδικό. Γι’ αυτό θα παρομοιάσουμε την κατασκευή ενός ιστοτόπου με την κατασκευή ενός φυσικού χώρου μιας επιχείρησης. Ένα κατάστημα.
Το κατάστημα αρχικά χρειάζεται κτίριο και ενοίκιο για να εγκατασταθείτε. Έτσι και η ιστοσελίδα χρειάζεται χώρο για να εγκατασταθεί, που στην προκειμένη περίπτωση λέγεται Server ή χώρος φιλοξενίας (Hosting). Το κόστος του αναλόγως το μέγεθος της ιστοσελίδας μπορεί να ξεκινάει από 40€ το έτος και να φτάνει τα 200 ευρώ το χρόνο υπό φυσιολογικές συνθήκες. Επίσης θα χρειαστούμε μια διεύθυνση, ήτοι domain name (όνομα χώρου) σε κατάληξη .gr .com ή ότι επιθυμείτε με το κόστος να κυμαίνεται από 10€ το έτος.
Στο κατάστημα θα πρέπει να προσθέσουμε κλειδαριά και προστασία, κάτι που στην ιστοσελίδα θα μπορούσαμε να το παρομοιάσουμε με το πιστοποιητικό ασφαλείας SSL (πράσινο λουκέτο) και το οποίο μπορεί να κοστίζει από 0€ μέχρι 100€ / έτος, σε φυσιολογικά πλαίσια.
Οπότε συνοψίζοντας έχουμε:
Φιλοξενία 40€ / έτος
Όνομα χώρου 10€ / έτος
SSL πιστοποιητικό 10€ / έτος
ΣΥΝΟΛΟ: 60€ / έτος ή ΜΟΝΟ 5€ / μήνα για τα λειτουργικά έξοδα της επαγγελματικής ιστοσελίδας. Ένα ποσό καθόλου αποτρεπτικό.
Το κόστος της κατασκευής
Τώρα, ας μπούμε στο θεωρητικά πάντα μεγαλύτερο έξοδο. Η επένδυση που χρειάζεται για την κατασκευή. Σίγουρα η απάντηση δεν είναι εύκολη, όμως το να απαντήσει κάποιος σημαίνει ότι έχει υπολογίσει όλα τα δεδομένα.
Για παράδειγμα, μια σελίδα παρουσίασης με 5 υποσελίδες για την επιχείρηση έχει αρκετά μικρότερο κόστος από ένα e-Shop γεμάτο αυτοματισμούς, χωρίς και αυτό να σημαίνει ότι ένα ηλεκτρονικό κατάστημα θα έχει εξωφρενικά μεγάλο κόστος.
Εφόσον λοιπόν μια ιστοσελίδα λειτουργεί ουσιαστικά ως ένα υποκατάστημα της επιχείρησης, μπορούμε να πούμε ότι το κόστος για την κατασκευή του είναι δυσανάλογα μικρότερο σε σχέση με ένα φυσικό κατάστημα.
Στην ελληνική αγορά οι τιμές ξεκινούν από 100€ και μπορούν να φτάσουν μέχρι και 15.000€. Μια μέση τιμή από ένα οργανωμένο γραφείο ενδεχομένως να κυμαίνεται από 400 ευρώ μέχρι 1.500 ευρώ. Αυτό βέβαια επηρεάζεται από τους μηχανισμούς που μπορεί να ζητήσει ένας πελάτης.
Έξτρα μηχανισμοί που αυξάνουν το κόστος
Υπάρχουν αρκετά πράγματα που μπορεί να ανεβάσουν το κόστος κατασκευής μιας ιστοσελίδας. Για παράδειγμα, ο μηχανισμός υποστήριξης πάνω από μία γλώσσας εμφάνισης, η συμβατότητα με πρωτόκολλα ανάγνωσης ατόμων με αναπηρία, το σύστημα newsletter ή ένα σύστημα Live Chat είναι μερικά από αυτά που μπορεί να κοστίσουν έξτρα σε μία κατασκευή ιστοσελίδας. Και πάλι όμως σε σχέση με ένα φυσικό κατάστημα το κόστος είναι αρκετά χαμηλό.
Το τελικό κέρδος από μία ιστοσελίδα
Πολλοί επιχειρηματίες που είναι συνηθισμένοι στον φυσικό χώρο εξυπηρέτησης, ενδεχομένως να βρουν το κόστος της ιστοσελίδας περιττό έξοδο, όμως όπως έχουμε αναφερθεί και σε παλαιότερο άρθρο μας, η ύπαρξη μιας ιστοσελίδας μπορεί να αποδώσει το απαραίτητο κύρος και τις δυνατότητες σε μια επιχείρηση, που ενδεχομένως από μόνη της να αδυνατεί να επιτύχει.
Οι πελάτες σήμερα αναζητούν και κρίνουν την αγορά τους με βάση την ψηφιακή εμφάνιση, επομένως το κόστος που παρουσιάσαμε παραπάνω για μια ιστοσελίδα αποτελεί μονόδρομο για την δημιουργία κέρδους και μάλιστα αρκετά υψηλότερου από το ίδιο το κόστος μιας ιστοσελίδας.
Υπάρχουν επιχειρήσεις πλέον, που δίνουν πολύ περισσότερη βαρύτητα στην ψηφιακή τους παρουσία, που ενδεχομένως παραμελούν τον φυσικό τους χώρο. Και αυτό συμβαίνει διότι τα αποτελέσματα που καταφέρουν ψηφιακά, θα ήταν εξαιρετικά δύσκολο να τα πετύχουν από το κατάστημά τους.
Οι πελάτες αλλάζουν συμπεριφορά και την επόμενη ημέρα οι επιχειρήσεις οφείλουν να είναι προετοιμασμένες.
Σε κάθε περίπτωση, στην Aimark Digital Strategy, είμαστε έτοιμοι να συζητήσουμε και να ακούσουμε τις ανάγκες σας, είτε πρόκειται για μια απλή ιστοσελίδα είτε για κάτι εξαιρετικά πολύπλοκο. Γιατί θέλουμε να πιστεύουμε, ότι θα είμαστε οι άνθρωποί σας στο internet!